måndag 27 juni 2011

Midsommarhelgen



Helgen vid havet blev fin. Jordgubbstårtan kraschade men var lika god för det. Håret stod på ända mest hela tiden i blåsten, någon blomsterkrans att platta till det med blev inte tillverkad det här året heller.

För vem hinner göra blomsterkransar när det finns midsommaröppna loppisar?! Är man ett loppisfreak (som somliga liksom råkar vara) så passar man ju på att klämma in ett tidigt litet loppisbesök innan gästerna kommer. Jag menar, blomster i håret kan man ju ha när som helst men fynden - de väntar inte!

Blev det några fynd då?



Absolut! Jag hittade en hel bunt med underbara gamla handarbetsböcker.
Kolla in teckensnitten! Hur kan man bara skänka bort sådana här fina gamla märkböcker?

2 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Å jag tycker nog att tårtan ser ÄNNU godare ut på det där viset! Man kan liksom föreställa sig hur man helt ohämmat bara lassar in stora skopor i mun :)

Fröken Fräken sa...

Självklart går loppisbesök före midsommarkransknytande! Det säger ju sig självt. Och när man ser fynden så blir ju prioriteringen än mer rätt. Här var dock inga loppisar öppna kring midsommarhelgen, men jag tvingade herr Fräken att åka och köpa en lamfot som jag sett på måndagen så fort lopisen öppnat!
Hoppas att du har det riktigt kreativt på din singel-hav-tygsemester!