onsdag 8 juni 2011

Till mamma:



Hej mamma!

Här kommer bilden på fatet som jag fyndade strax före resan. Som du ser var jag så uppspelt över mitt fynd och så ivrig att fotografera det direkt att jag tydligen inte ens hann ta bort prislappen. Lite pinsamt. Men egentligen gör det kanske inget, för då slipper jag ju trötta ut dig med en utläggning om det vääääldigt rimliga priset. Joodå, jag vet att du blir uttråkad av att lyssna på mig när jag babblar på om hur billiga alla fynd är.

Jag var på min vanliga fredagsloppis, du vet den där med de orubbliga kärr...hrm, förlåt, damerna som aldrig vill pruta, när jag plötsligt fick fullkomligt hjärtfladder då jag fick syn på det här mönstrade fatet. För plötsligt kastades jag tillbaks sådär tjugo år i tiden till vår källare hemma på gården. För där stod den ju, eller hur, smörbyttan med samma mönster? Med runda fina former.
Jag undrar, har du kvar den fortfarande?

Kram Linda

1 kommentar:

Concha sa...

Thank you so much for the lovely comment you left on my blog today. I wanted to respond to it via email but I couldn't find your email address... Good luck for the giveaway!