tisdag 16 juni 2009

Är det sommar i Berlin?

På torsdag ska vi resa till Berlin och hälsa på svärisarna och en och annan gammal barndomskompis till min världsbästa kille. Hoppas, hoppas att det är sommar där för jag vill ha sandaler och vit kjol och dricka Apfelschorle i kvällssolen.

Under visiten ska jag bland annat passa på att besöka Frau Tulpe. Jag behöver ju visserligen inte direkt köpa något där. Men det hindrar ju inte att man ändå gör ett litet besök.

Lite sugen är jag allt på de här båda...

Är det någon annan som har något kul Berlintips?

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag hoppas verkligen att det är sommar i Berlin! Det ser inte särskilt lovande ut vädermässigt i Sverige över midsommar, men det struntar jag nästan lite i. Bara någon ger mig semester då! Dock ser det ju ut som om det ska bli både soligt och varmt i Hufvudstaden lagomt tills jag och herr Fräken kommer dit. +26 är ju precis den temperatur man vill ha när man ska gå i tygaffärer och spankulera runt i Ulriksdal...eller något sådant...

Ja, min mormor är min pysselstjärna. Det är hon som lärt mig nästan allt jag kan vad gäller tyger och garn, och jag tror att vi hade kunnat pysslat ihop väldigt bra om hon fortfarande hade funnits med mig :-)