söndag 21 juni 2009

Förnöjd och mätt



Hemma igen efter en helg i Tyskland. Och vad är det första jag gör?

Ja, alltså efter den eviga mutantspindeljakten (spindlarna som bor i mitt badrum är, och jag skojar inte, stora som femkronor) som jag alltid ägnar första minuterna åt när jag kommit hem från en resa är givetvis det första jag gör att titta igenom alla mina favoritbloggar. Och det är så himla kul! Jag älskar det.

Midsommar i Berlin resulterade för min del i:

- En död kamera som omöjliggjorde alla försök att dokumentera resan.

- Sightseeing vid resterna av Berlinmuren på East Side Gallery.

- Två bitar äkta Berlinmur (från den östra sidan såklart!) som byggarbetaren som restaurerade den söndervittrande muren gav mig.

- En grillfest i tysk familj med korv och kött och kakbuffé till överflöd.

- En mysig skogspromenad i Berlinförorten i sällskap av tyska mördarmygg som nu lämnat en tennisbollsstor svullnad på min ankel.

- En Döner kebab med en Becks green lemon (kebab som bara finns i Berlin och som är vansinnigt goda. Becks green lemon = limesmakande öl som är perfekt för en icke-öldrickare som jag). En kombination som i mitt tycke är lika självklart som sill & snaps på midsommar.

- Och faktiskt, inte ett enda besök i en endaste tygbutik.


En helt igenom trevlig långhelg blev det i alla fall och just nu känner jag mig därför väldigt förnöjd och glad. Nu väntar en intressant jobbvecka med kurs på förmiddagarna och förhoppningsvis roliga kursuppgifter att lösa på eftermiddagarna.

På torsdag kommer ett nygammalt strykjärn hit från Småland. Jag är nästan lika glad över att få se det som att få se honom som kör hit det. Men bara nästan.

1 kommentar:

Jo sa...

Inte en enda tygaffär?! Mår du inte bra, eller fick du för mkt tysk öl? ;)
För övrigt låter det som en alldeles prima tysklandsresa!