fredag 2 oktober 2009

Iställer för en vinflaska

Nu är det riktigt kyligt ute. Och jag har så smått börjat längta efter julen. Tänk vad mysigt det är när man får börja plocka fram adventsljusstaken och pynta med lingonris. Lingonris har vi gott om här i Småland så man blir liksom påmind.

Ikväll är vi bjudna till ett tyskt par som lyckligtvis talar engelska. Det är bra för mig för då förstår jag också vad vi pratar om. Istället för den traditionella vinflaskan tänkte jag som "gå-bort-present" ta med mig ett fat med nybakta Chokladkolasnittar och ett recepthäftet där receptet på kakorna finns med. Hoppas att svenska kakor går hem!




Pappfaten har jag köpt på Rusta för ca 1 år sedan och tanken var att de skulle användas till just det här.

5 kommentarer:

Helen sa...

Trevlig gåva!

Fröken Fräken sa...

Men, vad är det med alla bloggare just idag?? ALLA verkar ha drabbats av kollektiv jullängtan? Själv stretar jag emot med alla krafter! Jul innebär ju att det kommer att ligga snö och vara minusgrader, och således får det gärna dröja länge innan det inträffar!!!

Smaskiga kakor! Tänk om man vore så duktig att man hade med sig bakat på uppvaktningen man ska på imorgon? Men jag hävdar att det inte skulle uppskattas, eftersom födelsedagsbarnet (för det är man väl om man fyller 34?) själv har bullat upp med hembakat sedan fyra veckor tillbaka..

Jomen, visst är det märkligt. Hur kan man ifrågasätta ett tjuuusigt bord?? Och som med dina burkar. Jag har ju bord sedan tidigare, men inte just detta bord. Så då behövs det ju!

Jo sa...

Smart gåva! :D Och snygg också, det skadar ju inte!
Längtar efter julen? Är du galen? Jag såg julskyltningen på IKEA igår, det räckte för ett bra tag framåt!

Cel'Dara sa...

Goa,rara, fina du! Du anar inte vad glad jag blev när jag fick ditt paket igår! TACK! :-))) Jag är så mallig för mina små gummor ska du veta. Och Elvis är förstås väldigt nyfiken på dom. Så just nu klurar jag för fullt på hur jag ska förankra dom, så Elvis inte kan hoppa upp och sno dom från hyllan, haha!
Och så klurar jag på vad jag ska komma på för nåt fint att ge dig tillbaka förstås. ;-)
Ditt gå-bort-godis ser väldigt gott ut, så det lär ju gå hem hos mottagarna. :-)
Hoppas du får en toppenhelg!
Här i Karlshamn är det Kulturnatten ikväll, så jag och kärleken ska trotsa regnet och gå på några foto- och konstutställningar. :-)
Kram

Monkan sa...

Vi satt och pratade julpyntning på tjejmiddag i helgen, det var nog för alla tända ljus och det kompakta mörkret utanför stugan där vi var.

En jättebra gåbortspresent och så tjusigt inslaget, finns ju risk bara att de förväntar sig påfyllning vid nästa besök :-)

Och klart du behövde de där burkarna, syns ju direkt! :-)