onsdag 11 november 2009

Tjejen gillar sina rosettsnören!

Igår gjorde jag en utflykt till Malmö. Planen var att utöka förrådet med några nya trådrullar och dragkedjor från S&S. Trots att jag egentligen hade kunnat nöja mig med besöket i det himmelriket tänkte jag ändå passa på att även åka in till själva Malmö. För första gången.

Men jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag hade förväntat mig en mysigare, lugnare och kanske lite mjukare stad. Istället kändes det mest som att man riskerade livet överallt. Varför har de dragit in all biltrafik mitt i stan?

Hur som helst. På Bauhaus i Svågertorp köpte jag tre rundstavar. Och de monterade jag idag ihop, lite provisoriskt sådär, i äkta "knyt-Alfons"-Ernst Kirschsteiger stil. Och sen hängde jag upp alla mina presentsnören.



Är själv fasligt nöjd med denna konstruktion! :-)

5 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Fiffigt! Jag borde göra nåt sånt också - lagret med presentsnören har vuxit till svårhanterlig storlek hos mig med. Lagerhaus är en farlig butik för oss med såna böjelser ;)

Cel'Dara sa...

Dra på trissor, vad mycket band! Jag som tyckte att jag har mycket band, men här har jag baske mig funnit min överman! :-D
Håller med om trafiken i Malmö är galen. Man är livrädd för att man ska bli påkörd eller påcyklad. Men en del fina affärer finns det faktiskt. Systrarna Grene och Miss Juniversum är mina favoriter tror jag. :-) Men dom missade kanske du? :-S
Kram

Jo sa...

Och Malmö som ändå skryter med att de har bra trafikmiljö inne i city... ;)
Vilken fin samling du har fått ihop och vad snajsigt du har satt upp dem! Alla mina sidenband och paketsnören ligger i en salig röra, även om de inte är ihopsnottrade. Inte särskilt överskådligt med andra ord...
Jag har dock större problem, jag sitter och väger mellan Greys Anatomy och sy på nya maskinen. Tufft val! ;)

Marie - Systrarna sa...

Kul sammanträffande! Jag pratade med min syster i tfn idag, och vi diskuterade just förvaring av presentsnören och andra snören och band. Vilken bra idé du hade... Hmm.. Kanske måste sno den helt enkelt! :-)

Anonym sa...

Som värsta butiken! :)
I den butiken vill jag att mina paket slås in ;)