fredag 9 april 2010

Radikala förändringar

Kanske är det syrebrist, de senaste dagarna har jag nämligen lidit av en tråkig Amsterdam-förkylning och inte riktigt känt att jag fått tillräckligt med syre. Hur som helst så tog jag idag ett radikalt beslut när jag var hos frisören. Från att ha varit omväxlande råttfärgad och blonderad i hela mitt snart trettioåriga liv valde jag idag att få håret färgat mörkt.

Absolut inte rödaktigt, sa jag till frissan, då får jag grishy!

Jag ser väl inte direkt ut som en gris nu, men nog är det ganska rödaktigt alltid. Åt mahogny kanske...
Och jag vet inte, jag funderar redan på hur jag skulle se ut i ljusa lockar...

Fast nu ska jag väl vara sån här ett tag. Och testa på brunetternas (mahognybrunetterna vill säga) hemliga värld.

1 kommentar:

Loppan Lorum sa...

Vad lustigt, jag har av nån anledning föreställt mig dig som brunett. Tänk så fel man kan ha - och plötsligt helt rätt :)

Angående hundvakteriet så är Champis hos sambons pensionerade mamma om dagarna, men när hon får förhinder är Champis med mig på kontoret. Där har hon blivit något av en maskot. Och när valpen kommer får hon vara hos mig hela dagarna till en början.