söndag 8 augusti 2010

Tillbaks

Det är skrutt vad dålig jag har varit på att blogga de senaste två veckorna. Men efter de där alldeles underbara första dagarna vid havet fick vi besök av ett par bekanta och efter några dagar med ytligt småprat och försök att komma på aktiviteter som passade alla hade jag liksom lite tappat sugen. Det kan vara jättetrevligt att ha gäster, men när man inte känner personerna så väl och man inte har så mycket gemensamt så blir det stundtals mer ett jobb än ett nöje.

Gästerna reste hem till slut och vi begav oss äntligen ut på loppisjakt - med två vänner som visade sig vara de bästa loppis-kumpanerna man kan tänka sig. Med dem i sällskap gjorde jag galet bra fynd och hade en himla kul dag. Bäst var nog en golvlampfot från 50-talet för under 50-lappen. Och så ytterligare tre Lotta-böcker som jag inte läst, härligt!

Imorgon reser vi tillbaks och landar en stund hemma. På tisdag bär det av ut på äventyr igen. Den stora frågan är bara hur vi ska få med oss alla "fynden" hem i bilen...

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Det är ju som att det är härligt att resa bort och så väldigt skönt att komma hem :) Kul med bra loppiskompisar. Min man är en usel loppiskumpan tyvärr.