tisdag 4 september 2012

London calling


Det har väl inte undgått någon att London är på tapeten i år?

Med tre semesterdagar kvar på kontot och ett oemotståndligt ressug i kroppen bestämde jag mig för att ta med mig min bästa karl nu i helgen och fira. Att vi faktiskt har hängt ihop i hela fem år!

Tre dagar i London kändes som lagom länge när vi planerade resan.
Men när jag skulle kliva på tåget till Heathrow igår eftermiddag kändes det alldeles för kort. Jag hade kunnat stanna minst en vecka till!
Hiltons hotellfrukost till exempel, herregud om man fick den varje morgon! 

Trots att vi inte gick på ett enda Paralympics-evenemang så kändes det ändå som att vi var där mitt i det, för över hela staden låg ett magiskt skimmer av olympiska spel.
På vårt hotell bodde bland annat olympier från Brasilien och överallt vart vi gick mötte vi den märkliga lilla OS-maskoten som stod och plirade på oss med sitt jätte-öga.

Några bilder får sammanfatta helgen som vi fyllde till brädden med skön shopping, häftiga intryck, en massa inspiration och Paralympics på ett hörn.

 Snyggaste tunnebanestationen.
 
 På väg till tkts för att köpa biljetter till The lion king upptäckte vi medaljträden!
Musikalen var underbar. Himla härlig nostalgitripp för mig som var 13 år när filmen kom 1994.
Ganska kul när jag kom på mig själv med att sjunga de svenska versionerna av låtarna dagen efter. Vissa saker har man ingen aning om att man har lagrat i minnet!

Hakuna Matata!
 
Tjusigt överallt! Vimpeltrenden hade sannerligen nått Londons gator.


Massor av inspiration överallt så klart! En klar favorit var Jack & Jones butiksdekor.
Jamen eller hur? Varför inte rama in farmors virkade musche-duk?

 Jättebigga trådrullar på en hylla i samma butik ville jag ta med mig hem.

Och gärna också någon av de mopsiga doggarna i skylten.

Och allra helst ville jag ta med mig alla snygga sakerna som hantverkarna sålde här, på Backyard market på Brick Lane. Otroligt inspirerande hantverksmarknad som vibrerade av energi. 
Varför har vi inte sånt i Sverige?!!!!

Förutom hantverksmarknad och matmarknad fanns det även vintagebutiker och antikmarknader på Brick Lane. På en av dem hade jag en sån galen tur att jag knappt trodde det själv. 
I morrn måste jag bara visa!

4 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Härligt med några dagars resa och nya intryck (även om det var för få dagar)!

Jo sa...

Oj, vilket London-sug jag fick nu!! Det ser ut att ha varit härliga dagar!

HannasHörna sa...

Hello:)

Det ser ut som om ni haft en härlig resa. Vilken inspiration!

Kram

Fröken Foto sa...

Mysig resa!

kram kram Malin