måndag 23 mars 2009

Att möta våren



Efter en väldigt mysig helg tillsammans med världens bästa M är jag nu redo att möta våren. Tyvärr har våren och jag inte riktigt samma uppfattning om hur vi ska mötas. Jag tänker kjol, tygskor och fågelkvitter. Våren tänker snö, kyla och rimfrost. Vi är inte riktigt på samma våglängd, om man säger så.

I helgen lärde jag mig hur man bogserar en bil. Det var skitläskigt! Jag ville mest bara köra av vägen och sätta mig och grina. Men bilen kom fram dit den skulle, bara att hoppas nu att det inte blir skroten nästa.

En sak som gör det lite lättare att möta en snötyngd vår är min nyaste ljuvliga pastell som jag köpte förra veckan. Kolla, bara kolla! Det är preciiiis en sån bakskål jag letat efter. Och det var den sista i butiken. Woho, ibland har man tur!

2 kommentarer:

Jo sa...

Men?! Var det så illa med bilen att den var tvungen att bogseras?! ånej!

I lördags var det vår här i Gbg och jag såg fram emot att bila hem till Npg på söndagen för att fira mammas 60-årsdag. Tyvärr ville våren stanna i gbg, för det var spöregn/snö om vartannat hela vägen och hela tiden. Det snöade under hela tiden jag var i Norrköping och sen var det mörker/snö-körning på vägen hem. Inte det minsta vårigt alls!
Jag tänker gömma mig i mitt arbetsrum ikväll och ignorera vintervåren. Jag ska först prata med en tjej om att sy hennes brudklänning, sen ska jag börja så en massa saker som ska spira i trädgården lite längre fram! :D

Det var en finfin skål du hade hittat! :D

Cel'Dara sa...

Jag är verkligen inget fan av vare sig pasteller eller rosa, men den här bakskålen var ändå himla fin måste jag säga. :-)
Kram från ett "halvvårigt" Karlshamn där vi åtminstone inte har nån snö längre.