söndag 8 mars 2009

En skön söndag

Redan är mars månad igång för fullt. Fåglarna kvittrar som galningar om morgnarna när jag går till jobbet och snön har nästan smält bort. Det känns bra, det känns som att något ligger i luften. Kanske är det våren den här gången.

I helgen har det pysslats väldigt lite men sällskapats desto mer. Med trevligt besök från både norr och söder kan det ju inte bli annat än väldigt bra.


Idag tog vi en härlig promenad på Djurgården.

Och sen kom en liten glad barnarbetare (det var i alla fall vad hon kallade sig själv) med raska och flinka fingrar och styrde upp mitt evighetspysselprojekt i ett nafs!



Imorgon är det kurs som gäller i dagarna tre. Jag känner mig redan alldeles matt bara efter att ha tittat igenom schemat. Men fylld av ny kunskap lär jag nog bli. Trevligt. På återseende om några dagar!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag tror absolut att jag måste ta och fotografera en del av de snöhögar (och med högar så menar jag BERG) som vi fortfarande har kvar här, och lägga ut på bloggen så att ni söderöver förstår vilket snöhelvete som fortfarande råder här! Inget öppet vatten annat än i det skumbad som jag nyss låg i för att muntra upp mig... (det är tråkmåndag här!)

Det verkar som om den pysselassisterande hade flinka fingrar, så snart kanske man får se det som ska bli fåglar fast kanske inte..?