onsdag 12 januari 2011

Omas syskrin



Från Tyskland fick jag med mig en hel plåtburk fylld med Omas gamla sysaker. Där fanns bland annat några spännande små pryttlar från gamla goda DDR.

En svart panter fick visst också följa med hem upptäckte jag nu.

Hur gick det då med uppstigningen?
Jovars...trots att bara tanken på att behöva gå upp före kl 7 kändes minst sagt obehaglig igår så önskar jag att ni hade sett mig i morse! Jag studsade upp ur sängen, med en beslutsamhet som skulle imponerat på varenda general och utan minsta tillstymmelse till snooz-beroende (något som jag annars drivit till det yttersta de senaste månaderna, för drygt en timmas snoozning är väl liiite överdrivet?).

Att det blir en lika rivig start imorgon är jag dock inte lika säker på, för då är det uppstigning klockan 5 som gäller. Halleluja!

1 kommentar:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så många roliga små ting du fått med dig hem!

Själv är jag snooz-drottning...en timmes snoozing är bara bra, om man frågar mig. Mannen är av annan åsikt, iaf på vardagarna. :-)

Hoppas du har en fin torsdag!