söndag 9 januari 2011

Tillbaks för en nystart



Efter några dagars frånvaro (lite längre än vad som faktiskt har märkts) har jag återigen landat tryggt hemma i Smålands mörka skogar, utan några brutna ben. Men här är det också isbana som gäller, precis som i Berlin, så jag trippar fram som en försiktig pingvin.

I Tyskland hann vi både uppleva vår första 3D-bio: Narnia, shoppa tyger, äta äkta Berliner-Döner-kebab och fira nyår och födelsedag med släkt och vänner. Efter några intensiva dagar var det skönt att komma hem igen.

Lite chockad blev jag dock över den extremt julröda och pyntade lägenhet som mötte mig. Såg det verkligen ut så när vi reste?! Så fort vi hade packat ur bilen (klockan 00:30) var jag tvungen att tömma köket på julprylar och ställa undan dem i ett hörn. Tack och hej, nu är det vår och pasteller som gäller!

Inga kommentarer: