torsdag 20 januari 2011

Trevlig upptäckt

Idag var det strålande sol i Skåne och jag passade på att gå ut en liten sväng på lunchrasten.

Det är spännande att gå på upptäcktsfärd på en ny plats. Särskilt när man råkar göra trevliga upptäckter, vilket var precis vad jag gjorde idag när jag plötsligt fick syn på Erikshjälpen, endast 600 meter från min arbetsplats.

Jag gillar verkligen Erikshjälpen. Ofta har de fina saker till humana priser. Dessutom har de en intressant historia och ett mål med sin verksamhet som tilltalar mig.

Naturligtvis blev jag inte besviken denna gång heller.



Jag hittade ett tunt, tunt påslakan med söta klöverblommor och blad.



Ett påslakan till barnsäng med sömniga får att räkna om man inte kan somna.





Två små broderade örngott till en docksäng som jag bara inte kunde motstå.



Och ett polkagrisrandigt, oanvänt IKEA-tyg. Det gick för kilopris så två meter kostade mig hela 6 kronor.

3 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Hjälp... jag tror inte jag hade klarat av att ha en Erikshjälpen så nära jobbet! Jag hade sprungit där var och varannan dag och shoppat upp lönen.

Jag gillar verkligen också Erikshjälpen. Där är det fortfarande så billigt att man kan göra riktiga fynd. Går man t.ex. till Myrornas så är det betydligt mycket dyrare.

Ha det bra!!

E.R.R.Y sa...

Fina fynd! Jag gillar också Erikshjälpen o tittade ofta in hos dem när jag pluggade i Lund. Här i Helsingborg finns varken Erikshjälpen, Myrorna eller Humana/UFF längre :( men som tur är finns ju några andra loppisar!

Lotten sa...

Åhh vad mycket fint du har fyndat! Jag hjärtar Erikshjälpen med ;-)