måndag 31 januari 2011

Undrar när detta någonsin var ett "fin-kort"?



Precis som Lotta har jag en stark passion för allt som finns att köpa i en pappershandel. Jag kan gå i timmar och titta på vackra bokmärken, brevpapper och plocka bland kort, fina papper och roliga pennor.

Trots att jag föredrar fina vykort har jag av någon anledning under åren lyckats samla på mig en hel bunt verkligt fula kort också. Ni vet sådana där som man (förr) egentligen inte ville ha kvar men som man sparade ändå bara för att kunna använda till att skicka in svaret på någon tävling eller lösningen på ett korsord.

För några veckor sedan råkade jag hitta min samling med ful-kort när jag städade i min kortlåda. Jag konstaterade att jag antagligen aldrig mer kommer skicka in ett vykort till en tävling, sånt sköter man ju via sms och mail idag, så jag tänkte slänga dem. Men istället kom jag på en idé.

Jag bestämde mig för att ta ett av de allra fulaste korten och skicka det till min mamma. Med det samma hade jag initierat "ful-korts-tävlingen". Mamma hängde direkt på och nu är även syrran med och tävlar.

Givetvis tycker jag själv att jag hittills ligger rätt bra till i fulaste fulhets-nivån på korten, men jag måste säga att mamma kom ganska långt med det som jag fick häromdagen.

För ärligt talat, Centrallasarettet i Växjö, inte är det vackert precis..?

4 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Haha!!

För länge sen såg jag en hel bok där dom samlat massa riktigt fula vykort. Den kanske vore något för dig att leta upp!? :-)

Loppan Lorum sa...

Ja det är en märklig företeelse det där, det verkar finnas vykort upptryckta på de mest märkliga (och fula) motiv. Detta hör definitivt dit! Förutom att bilarna var fina :)

hönapöna sa...

hej... vilken rolig ide att skicka fula kort, och håller med dej, detta var ju inte precis jätteroligt! Lycka till med jobbandet, bloggandet och allt som ska hinnas med i vardagen. Snart ska jag börja jobba igen, och fasar lite för hur det ska gå...?!

Kiiromi sa...

Hihi, såå fult var det väl inte ;)

Ett tips du kan göra med dem är underlägg i typ kork som finns att köpa, klipp till bilden och laminera sedan med plast.

/Mia :)