lördag 21 maj 2011

På väg till Australien



För två helger sedan åkte vi till Göteborg för att vinka av våra goda vänner som strax reser till Australien för prova på livet där under ett par år. Det var en härlig helg med vin, musik och grillning i parken och vi ungdomar var ute och svirade till kl 00.00. När vi sedan vandrade hem genom stan med musiken dunkande mellan husväggarna (jodå, vi hade bärbar musiklåda med oss) kände jag mig så härligt fri och levande. Som mig själv liksom och inte alls som den mossövervuxna tant jag så sakta börjat förvandlas till här i storskogen.



När man ska resa till Australien vill man inte ha skrymmande presenter. Därför fick min vän, som är en väldigt cool tjej, en väska i ett väldigt coolt tyg.



Och självklart en liten börs till alla plåster och piller och sånt mot livsfarliga ormbett och annat oknytt.

Inga kommentarer: