torsdag 30 december 2010

Bästa tidsfördrivet på tråkbåt

Idag ska jag åka tråk-färja i fem timmar till Tyskland. Det är verkligen inget jag ser fram emot eftersom det är så vansinnigt tråååååkigt på dessa färjor.

Som tur är fick jag den här godingen i julklapp.



Den kommer bli alldeles perfekt underhållning under resan. Och om jag trots allt inte lyckas mota bort tristessen har jag packat ner en rejäl bunt Lotta-böcker i väskan. Med en sådan uppladdning kan väl resan med tråk-färjan inte gå annat än snabbt?

3 kommentarer:

Emmie sa...

åh, jag har verkligen velat se den serien!! men inte fått tummen ur och köpt den...

Fröken Fräken sa...

Annars skulle jag ju kunna rekommendera en sväng med julkalendern Julpussar och stjärnsmällar, men det kanske är lite för ont om tid att ordna den?? Men å andra sidan borde du ju få massor av tips på vad man kan hitta på på en färja av Lotta-böckerna, med tanke på alla skojerier som Lotta och Giggi råkade ut för på färjor. Men stoppa inte in något värdefullt frimärke i hattbrättet bara!
Gott nytt år!

Jo sa...

Åhå, två goda ting att roa dig med! Jag skulle dock ha svårt att veta vad jag skulle börja med! :)