söndag 16 oktober 2011

Höstens trendgarn


Har ni testat att sticka i can can-garn?
Jag köpte ett nystan när jag var i Stockholm senast på inrådan av en vän som enligt egen utsago blivit helt beroende. Och jag förstår henne. Garnet är helt magiskt när det liksom vecklar ut sig till en fin volang under tiden man stickar.
På nolltid har man en härlig halsduk.
Tydligen ska ett nystan räcka till två halsdukar så jag tänkte passa på att sticka en julklapp också!

På youtube finns massor av instruktionsvideor som visar hur man gör.

6 kommentarer:

Maine sa...

vad fiffigt! :)

Lotten sa...

Vilket coolt garn!

HannasHörna sa...

Ja det är så fint det garnet. Jag stickade en liten sjal förra året...

Jag såg att Lotten fått sitt paket med tyg och blev genast orolig för jag har inte fått mitt. Har du skickat det?

kram o trevlig kväll!

Monkan sa...

Så lyxigt att ta en dag ledigt för en dejt med symaskinen :) Det där garnet verkar klurigt, tänk vad de kan hitta på, jag som precis gjort en trevlig bekantskap med ett garn som jag tyckte var lite speciellt, som en fläta, men det var ju ingenting mot det här! :)

Ulle sa...

.....och nu blev jag helt plötsligt sugen på att åka till garnaffären o köpa mig ett nystan till i kväll.... :)

Henrietta sa...

Jag har också köpt! Ska bli spännande att se hur det blir!

//Henrietta