måndag 31 oktober 2011

Nostalgiskt byte


Jag har bytt till mig ett fantastiskt mysigt tyg av världens snällaste Gunnhild
När jag fick se tyget på hennes blogg var jag bara tvungen att tigga till mig en liten bit, och Gunnhild var så hygglig och svarade "självklart!"


Det speciella med det här tyget är att motivet är tecknat av konstnären och författaren Joan Walsh Anglund. Hon har även illustrerat och skrivit en av mina absoluta favoritböcker som var min mammas och som jag alltid har älskat.


För några år sedan, långt innan jag blev loppisbiten på riktigt, så hittade jag en liten keramikplatta med ett av hennes motiv på Myrorna i Göteborg. Den har följt med i varenda flytt, men det är inte förrän nu som jag plockat fram den ur gömmorna...



Och i somras hittade jag till min glädje en till bok, lustigt nog även den i Göteborg.


Och så nu det här supersöta tyget som Gunnhild hittade!

Hm...det känns som att det börjar närma sig en samling?

5 kommentarer:

Henrietta sa...

Roligt att hitta något som man verkligen gillar!

//Henrietta

Gunnhild sa...

åååh..så herlig!
nå ble jeg skikkelig glad ;)
for en fin samling, og de skjønneste bøker og bilder du har! kjempeglad for at jeg kunne være med å bidra litt til samlingen din, og tusen takk for gode ord <3

klem klem klem fra meg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Den boken känner jag igen. Måste ha läst den nån gång. :-)
Undrar om det kanske finns hemma hos föräldrarna...

Underbart tyg också, vilken lycka att få byta till sig något sådant. Ska du sy något utav det eller "bara" ha det som det är?

Hoppas du har en fin tisdag!

Made by Ina sa...

Verkligen helt underbart tyg!!
Kul att det finns så snälla människor ;)

Kramar Marina

Petra / Popetotrora sa...

Ja, det där tycker jag verkligen kan klassificeras som en samling. :)