lördag 22 oktober 2011

På väg

Hej!
En liten snabbtitt här inne strax innan jag ska hoppa på tåget till Norrköping och finaste syster. På måndag reser jag vidare till Stockholm för två dagars utbildning. Så nu är väskan packad med virkgarn och annat viktigt.
Tänkte virka några fler såna här, för det är himla kul!
Hos Karen Klarbaeks Verden hittar du tutorial på de snygga vimplarna!
Jag som grämde mig för att jag inte är dansk och kunde göra rödvita vimplar blev så glad när jag (smarthuvve) kom på att man kan göra dem i a n d r a f ä r g e r också. ;-)

4 kommentarer:

HannasHörna sa...

Åh vad fina de är. Jag älskar att virka miniflaggor. Kram o trevlig helg!

Petra / Popetotrora sa...

Jättefina!! Och vilken härlig loppisskörd i inlägget nedanför! :-)

Fröken Fräken sa...

Nämen, får vi hänga i Sthlm samtidigt? Fast jag får visst bara vara där på tisdagen, men jisses vad jag ändå tänker hinna med butiksbesök!

Oh sicken mängd trevliga loppisfynd! Visserligen fyndade jag ett par trevliga saker idag, men inte i denna mängd...! Här tjuvhåller de på julgrejerna ett tag till. Och tydligen räknar de alla sorters ljusstakar till julgrejer tex så sådant fyndas det icke nu. Fast jag har ju ett par redan, förstås...

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så söta! Och absolut ett perfekt litet pysselprojekt på resan. :-)

Hoppas du har det bra i Stockholm!