onsdag 1 oktober 2008

Barry the Butter Blob

När man packar flyttlådor dyker det upp ett och annat intressant ur gömmorna. Saker som man nästan hade glömt bort. I min bokhylla står ett ex av världens smartaste bok.
Det är historien om Barry the Butter Blob som upptäcker meningen med livet.

Jag köpte den i Köpenhamn för ett par år sedan, på Urban Outfitters. Den butiken var en guldgruva där och då men tyvärr har jag bara blivit besviken varje gång jag gått in i en sådan butik i Sverige. Dyra och fula saker.
Men boken om Barry, den var ett fynd!
















Här är ett axplock av bilder som beskriver Barrys resa under sökandet...

Barry är alltså en smörklick för dom som inte är helhaja på engelskan. =)

3 kommentarer:

Helen sa...

Vilken underbar liten bok! Lyckades faktiskt första att han var en smörklick, blev imponerad av mig själv.
Hoppas att packandet går bra, tyckte att det var den tråkigaste sysslan med själva flytten.

Fröken Fräken sa...

Jag kan bara hålla med om. Jag har sett Urban Outfitters sortiment på nätet och blivit eld och lågor och när jag var in i butiken i Sthlm blev jag så besviken!! Och är det meningen att man ska ha volymen på musiken som spelas i butiken på högsta volym, så att man måste skrika till personalen?! Näe, det tycker inte den här pensionärsfröken!

Nu har man kommit hem igen efter att ha varit ute på ranten och inte har fått pyssla på tre hela dagar. Det känns som tre månader ju! Man borde väl få ledigt nu för att kunna ta igen sig?

Zizzi sa...

Vilken rolig bok! Men vad kommer han på att meningen med livet är?
Kram cissi