tisdag 7 oktober 2008

Huvudsaken är att vi har tårna



Ibland måste man skämma bort sig själv. Så idag när solen strålade som mest över Göteborg promenerade jag förbi min favoritbutik och köpte en liten present till mig själv.



I Cornelias fantastiska butik i Linnestan fylls varenda vrå av små lerfigur, små "känslogubbar" med kloka budskap, tänkvärda sanningar och himla kul meningar.
Mina favoriter är bla "Prinsessor bajsar glitter", "Små bröst men glad ändå" och så den här coola skapelsen som fick följa med mig hem.



Huvudsaken är att vi har tårna. Det är dom vi styr med.
Jag tror att jag kan behöva bli påmind om den här "klokheten" lite då och då. På något sätt så får den en del annat som jag nojar mig över att verka lite mindre.

4 kommentarer:

Malin sa...

hi hi, vilka goingar. Aldrig sett! Nåt att kika närmre på, jätteskojiga!

Malin sa...

vAd skoj då ska jag passa på att gå dit när jag är ledig på torsdag. får minsann bli en fika på ethels också, det är alldeles för längesen!!!

Tack för tipset!!!

Monkan sa...

Helt rätt, man ska köpa presenter till sig själv, man vet ju bäst själv när man är värd det! Sen är det väl iofs vanligare att man rensar innan en flytt, inte shoppar :-)

Jag har inte helt hängt med på flyttinfon inser jag, men du och dina pysselöar ska alltså flytta till Stockholm?! Trevligt :-) Fast... det är lite svårt att uttolka om du tycker det är bra eller dåligt, hmmm, det är väl inte… så att du blivit portad i alla pyssel- och inredningsaffärer i Göteborg, att de anmält dig till Anonyma Pysselberoendes förening??? Bara så du vet, det går inte att vara anonym här i Stockholm, jag blev igenkänd på Village efter att ha varit där två helger i rad.

Energi, ja det är ju en bristvara hos mig också. Ikväll har vi haft möte i huset, sen gjorde jag ett tappert försök att göra min spanska-läxa (ABF-kurs) men den var så jobbig… så jag satte mig vid datorn istället (faktiskt med spanskan först, skrev av texten, men sen bloggeri…). Pyssleri går ju i vågor, och du ligger ju klart på plus på den fronten!

Men du, vilken dag flyttar du? Inte kan det vara så illa att du anländer precis efter att inredningsmässan slutar (är 9-12 oktober).

Nu såg jag en sak som gör mig lite förundrad, i din header, pepparkaksformar???

Fröken Fräken sa...

Hihi! Med en bit livlig fantasi kan man ju lätt föreställa sig att den där filuren vaknar till liv om natten och ställer till med alla pysselöar. Klart att man behöver lite presenter till sig själv - det är ju det jag köper på alla loppisar! Eller när man rååååkar köpa lite tyg. Tex om man åker till IKEA nu i helgen. Liksom bara sådär. Herr Fräken ska köpa mest, jag ska bara titta. Eller kanske köpa någon blomma, när murgrönorna dött, kolla om de fått in lite julgrejer eller Stockholmstyget, och så kan man behöva lite ljus, och spana in lite kökslampor. Men absolut inget mer, närå.

Ja, herregud, Sundsvall är ju bara ett skokast bort. 54 mil, det är ju rakt ingenting! Hm, vet inte om jag kan rekommendera någon trevlig pysselaffär där (man var ju tvungen att åka dit innan IKEA öppnade i Haparanda)

Har du börjat förbereda någon avslutningscermoni tills fredagen? Dansa på bordet, slå klackarna i taget, sjunga "The winner takes it all" eller bjuda på glögg? JA, vilka alternativ du har att ta hänsyn till...