torsdag 2 oktober 2008

Beroende?



Mhm, det är uppenbart, tjejen är ju beroende. Kan inte gå in på Konsum för att köpa filmjölk utan att komma ut med ett alldeles jättesnyggt presentpapper - PRICKIGT såklart!!

Fast det passar ju bra in här hemma i all sin svart-vithet så det kanske kan få räknas som en inredningspryl...hm...


Dagens boktips som nyss stoppades ned i en flyttkartong är "Tjuvlyssnat". Boken som innehåller de mest fantastiska tjuvlyssnade små berättelserna. Jag garvade så jag nästan kissade på mig.
Bra gåborts-present!

5 kommentarer:

Malin sa...

Jasså, det packas för fullt hos Pysselralinen?
Det är då man flyttar man önskar att man hade mer ordning bland grejerna..=)
Fint med prickit papper, inget jag såg till i min lilla konsumbutik idag inte. nä, där fanns fula blommiga papper som ingen ville ha.
Måste kanske titta in i din konsumbutik, där verkar man kunna fynda prickiga grejer. Sånt som jag vill ha!!!=)
Tjuvlyssnat är fantastisk! Jag dör av skratt när jag är inne och kikar på bloggen.
Bra present som du säger att ge bort! Den lägger jag på minnet!
Köpte nu till en vän boken "Den som inte tar bort luddet ska dö" Av David Batra
Helt galet kul emellanåt den me!
Köp vettja!

Josefin Brorhed sa...

Vilket fint presentpapper, det är så sött med prickigt!
:)

Fröken Fräken sa...

Jepp, this Fröken is back! Och jädrar vad det ska pysslas i helgen! Ja, det blir lite kalasande och konservburkshämtande också, men mest ska det bli pysslande har jag enhälligt bestämt (det är väldigt enkelt när man bara behöver argumentera med sig själv!)

Stiligt presentpapper!! Har jag sett något sådant här? Näppeligen. Jag får väl sätta igång operation tjat. Fast de har fortfarande inte tagit in juicerna från Saltå kvarn som jag vill åt bara för att få de charmanta flaskorna. På tal om återkommande köp, jag höll på att köpa stora bokstavsstämplar på Kreatima igår. Jag var sugen, men tänkte, hur många stämplar och schabloner med bokstäver kan en människa behöva?! Så jag köpte en dyr ljuslykta istället.. hm?

Jag håller precis med. Det känns som lite fusk och för bekvämt med bloggkoll. Jag vill ha lite överraskningsmoment, och kunna kolla runt och bara upptäcka nya inlägg. Fast jag kan egentligen inte förklara varför det känns som fusk?!

Japp, det är en tapet i ramarna! Den användes i min brors upprustade lägenhet, vi satte upp två våder som en slags fondvägg i hans hall. Jag var sedan kvickt framme och norpade åt mig resterna. Funderar på om man kan klä in några lådor med det som är kvar? Det gjorde jag ju jämt förr, så jag tror inte att jag har tappat stinget.

Pysselprinsessan sa...

Men se fint!! Måste nog reka konsum å se om det finns här oxå! Förresten, visst vet du att det finns likadant i rött på lagerhaus! To die for! :) Haha! En ganska löjlig kommentar för ett presentpapper, men är man pappersoman så är man! ;P
Lycka till med allt packande!
Kramar

Jo sa...

Åh, finfint! Jag har precis insett att jag måste fylla på mitt presentpappersförråd, jag kanske skulle svänga förbi konsum.. :)