onsdag 8 oktober 2008

Utmaning: 3 saker

Cel Dara som har en mycket intressant o prickig (å, jag bara dör ju) blogg har utmanat mig. Hon vet allt vad som gör den här kvinnan lycklig! Utmaningar är ju det bästa jag vet! Särskilt om de handlar om att fylla i viktiga saker om sig själv!

3 saker jag går igång på

- Prickar!!!
- Pepparkaksformar!
- Oväntad rea och extraerbjudanden, särskilt på pocketböcker, fint porslin och snygga tyger.


3 saker jag inte kan vara utan
- mina linser - om jag vill va fin och inte ett blindstyre.
- en väldigt speciell Tysk =)
- Mamsen


3 saker jag ångrar
- att jag inte tog chansen och pluggade utomlands.
- att jag inte lärde känna min mormor ännu bättre och tog hand om henne bättre när hon levde.
- ... egentligen försöker jag att inte ångra saker och eftersom jag har så kort minne så går det ofta rätt bra.


3 saker som gör mig glad
- hundvalpar och kattungar gör mig alldeles lycklig i själen.
- söndags promenader tidigt, innan alla andra har vaknat, solen i ansiktet och en känsla av total närvaro.
- Fredagsbesök =)


3 saker som gör mig arg
- folk som trampar på en och kastar ur sig elaka kommentarer utan anledning.
- arbetsförmedlingens idiotiska system som tyvärr mest har varit till besvär.
- vuxna som överför ätstörningar till barn.


3 människor jag beundrar
- Annika U
- Mamma
- Fröken Fräken med tusen snygga och smarta idéer


3 saker jag skulle vilja göra
- resa till New York!!
- resa runt i Australien, klippa några får och träffa "the real" flying doctors!
- starta eget och utveckla o sälja egna idéer.


3 maträtter eller ingredienser i köket jag gillar...
...eftersom jag i alla lägen föredrar att baka:
- vaniljsocker
- nötter
- choklad


3 tv-program jag ser
- Bonde söker fru (så gulligt!)
- Trinny & Susanna, de brittiska stilpoliserna, jag älskar dem!
- Kalla fötter när det gick på tv (numera på DVD minst en gång i halvåret)


3 saker jag har med mig i livet
- no eyebrows. Tack för det föräldrarna!
- bra skådespelartalang när det behövs - ibland passar det väldigt bra att kunna fejka ett sjujäklars självförtroende!
- bra problemlösarförmåga


3 saker på önskelistan
- en kattunge
- en villa vid en stilla sjö, alternativt en lägenhet med ett stooort, ljust och luftigt pysselrum!
- att året i Sthlm blir bra och inte ensamt.


3 bloggar jag ej kan vara utan
- Fröken Fräken
- Mallaco
- Pysselprinsessan
Tre smarta, himla roliga och talangfulla tjejer vars bloggar är fullkomligt beroendeframkallande!

3 jag utmanar

- Mallaco
- Artsprojects
- Pyssla o Syssla

5 kommentarer:

Malin sa...

Wiii, en utmaning!! Tack tjejen för din varma fina kommentar om bloggarna.
Ska ta tag i detta bums!!!

Susanne sa...

Jag vill också resa till New York. Ska vi säga att vi drar dit i eftermiddag? Vi ses på flygplatsen vid 15-tiden. Okej?

www.undersolen.se

Fröken Fräken sa...

Nämen, här nämns ju en donna jag känner väl (alltför väl?). Vad glad jag blir! Kanske man kunde använda detta som argument inför den stundande löneförhandlingen. Säga till chefen, "Checka in Pysselpralinen! Där har vi en tjej som verkligen vet vad hon snackar om! Hon är min referens!!"

I helgen ska jag till IKEA. Håll i hatten säger jag bara!

Susanne sa...

Japp! Jag stod där med en nejlika i knapphålet och allting. Men det gör inget, vi säger väl samma tid i morgon då istället?

:-)

www.undersolen.se

Pysselprinsessan sa...

Åh, en omnämning med finfina ord! Tackar tackar i massor! Å kul att läsa mer om dig!

Attans, 70-tal... Jag hade hoppats på att datorn lurades och de var så där Matteusgröna, eller kanske pastell... Haha! Men innerst inne förstod jag nog att de var så som det var, 70-tal!

Trevlig prickig helg på dig! Själv ska jag hamstra rödprickigt Lagerhauspapper! :)

Kramar