onsdag 29 oktober 2008

En utmaning



Fröken Fräken kan man lita på i vått och torrt! När livet omkring en är kaos och kalabalik på hög nivå då kommer hon som en räddande ängel och lämnar ett alldeles gratis uppslag till ett blogginlägg. En utmaning. Och till på köpet så älskar jag ju utmaningar.
Tack fröken, det gjorde hon bra!

Varför är det kaos och kalabalik då? Asch, det är bara det att jag inte ens når mina pysselsaker eftersom det står 6 kartonger ovanpå dem. Då blir det ingen ordning på pysslandet. Men jag har mina förhoppningar om helgen...nästa helg alltså... =)

Den här helgen har jag svängt runt mina lurviga på stan och shoppat såväl ny väska (på H&M:s barnavdelning - som är en guldgruva) som veckotidningar från 60-talet.
Dessutom har jag tittat på två lägenheter. En var toppen och en var botten. Tyvärr är risken stor att jag inte kan få någon av dem. Men jag letar tappert vidare!

Här kommer 7 saker om lilla mig:

Reglerna för utmaningen är följande:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. * Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa. * Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. * Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. Jag är uppvuxen på en hästgård men är själv inte ett dugg intresserad av hästar och ridning.

2. Det finns ett yrke som jag tror att jag skulle bli jäkligt bra på och det är skådespelerska!

3. Jag har heldille på servetter, fina papper, kort, brevpapper, anteckningsböcker och pocketböcker. Jag kommer därför ytterst sällan ut tomhänt ur en bokhandel.

4. Jag har ett speciellt förhållande till superfärska morötter!
Har ni någon gång testat att knapra på en alldeles sprillans färsk morot? Alltså en sådan som man precis dragit upp ur landet och bara torkat av jorden lite grand ifrån? För mig är det en nästan galen upplevelse, lite som knark. Det är så otroligt gott! Och medför på något sätt en sådan enorm frihets- och lyckokänsla för mig.

5. Jag är mysigt kär i en tysk. Ja, en tysk! Och jag som alltid tyckte att folk som blev kära i folk från andra länder var galna. "Hur kommunicerar man, nä det är dödsdömt"?
Nu vet jag. Man pratar engelska och kramas, och det går alldeles utmärkt! =)

6. Jag är också lite småkär i Elvis skapare. Är så imponerad över att någon faktiskt kan skapa en tecknad serie som jag inte bara gillar utan faktiskt verkligen älskar!

7. Jag samlar på pepparkaksformar. Har två plåtburkar fulla. Och snart är det dags att plocka fram dom!

Någon ville se exakt hur stökigt mitt rum är. Det tror jag inte ett dugg på! Ingen människa vid sina fulla sinnens bruk vill tvingas leva med de menen för livet som det medför.

Förresten, jag uppmanar härmed alla som är sugna på att anta utmaningen enligt ovan. Det är alltid lika spännande att läsa om andras egenheter! =)

Inga kommentarer: