måndag 10 november 2008

Blått är flott men SJ är hopplösa

Suck. SJ kan inte ha många kompisar. Inte idag i alla fall. När tåget blir två timmar försenat på en 3,5 timmas resa så blir man inte helt glad. Fast idag gällde i alla fall restidsgarantin. I fredags var tåget "bara" 45 minuter sent. Då blir det nada.

Helgens förkylning har trots intensivt medicinerande med kuckelimuckmedicin inte riktigt gett sig helt och jag torrhostar fortfarande som ett tröskverk från 70-talet.

Apropå kuckelimuckmedicin har jag idag tagit ett beslut. Och det är ett noggrannt övervägt beslut som jag funderade på i minst en halv minut innan jag bestämde mig.

Jag ska inte köpa mer godis
.

Hädanefter baka mitt godis själv när jag är sugen på det. För varför i hela friden ska jag lägga ner en massa pengar på snask som jag lika gärna kunde ha gjort själv??? Det är ju så urbota korkat.
Jag älskar ju att baka sötsaker. Och att äta söta saker. Varför är jag då så korkad att jag fortfarande vid 27-års ålder köper dyrt och ganska tråkigt godis i affären? Om jag bakar själv vet jag ju precis vad det innehåller. Och har himla kul och mysigt under tiden.
Håll utkik, jag har på känn att mina favoriter snart kommer dyka upp här i bloggen.



I torsdags sydde jag snabb som en vessla ett draperi till min käres sovrumsgarderobs"hål". Så nu slipper man se den fula gamla madrassen och flyttkartongerna som gömmer sig där bakom. Tyget valdes av ägaren. Men blått är ju flott.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Bra tänkt! Egenhändigt gjort godis är både nyttigare och godare än köpt! Heja!

www.undersolen.se

Malin sa...

SJ har jag sällan nåt gott att säga om..
Godis däremot, det är finfina grejer det!
Smart att göra ditt eget godis. Om jag hade haft hälften så mkt ork, kanske jag också slagit slag i saken och försökt mig på en och annan Bakerellagrej, men icke.
Tröttheten kommer över mig så snart jag kommit in genom dörren efter en hård dag på jobbet.
Men jag har fortfarande lite hopp om att jag ska göra några tappra försök nu i jul. =)

Fröken Fräken sa...

Tuuutelitut!
Ja, det var bara min fanfar för att tala om att jag nu också har hittat svart papper med vita prickar på Coop! Här ska tapetseras köksskåp!

Hm, det där låter illavarslande. Snart ska jag ju åka mellan Sthlm och Göteborg - borde jag ta flyget istället om jag vill vara säker på att komma fram då jag vill? Fast sist fick ju inte flyget med mina väskor... hmmmm...

Snitsigt draperi! Man hade ju kunnat låta det täcka även den delen där det inte är något hål, och bli nästan som en sänggavel, fast då hade det väl antagligen blivit tjorvigare med hur man skulle sätta fast stången?
Mangling är bäst, och hänga lakanen ute också. Ja det är nog nästan ännu bättre.. lakan som hängt ute i solen hela dagen, de doftar ju bättre än en parfym.

Kanske att min förkylning och hosta börjar bli bättre. Men idag har jag varit ute och klafsat i ett disigt och blött landskap, så man får väl se hur det känns imorgon. Ge mig sommar nu!!!

Vi får väl se om Lulu lyckas bättre ikväll, men den här österländska stilen är ju inte min grej..

Baka lite godis åt mig med va, när du ändå håller på. Sådana där mintkyssar tycker jag är smaskiga. ;-D