söndag 23 november 2008

Snöstorm, flyttlass och en liten stol.

Att köra flyttlass i snökaos är alltid lite besvärligt. Men det gick ganska bra ändå och nu är pepparkaksformarna i nya lyan medan jag snällt får vänta till nästa månad för att få följa efter.

Min flytthjälp ville åka till secondhandbutiken och göra fynd. Han hittade inget och tyckte nog livet var rätt tråkigt. Jag däremot hade kunnat stanna en evighet och kika runt bland jultyger, pepparkaksformar och köksbord. Precis innan vi skulle lämna butiken fastnade jag framför en stol. Jag såg den framför mig, tillsammans med en burk vit färg och en ny dyna i min nya lägenhet. Och insåg att den måste följa med mig.

När jag kom hem insåg jag att den var både svensktillverkad och av dansk design. Precis som jag vill ha det. Den stora Frågan är nu om jag törs måla?

När kameran och jag är på samma plats ska jag be om lite smakråd - vit färg eller original.

Visst är det fantastiskt att människor ibland lyckas säga precis rätt saker vid precis rätt tidpunkt. Den här helgen behövde jag nog en liten extra puff självkänsla. Och när jag nu satt och läste alla urfina/snälla/omtänksamma/gulliga/generösa och varma kommentarer som jag fått blev jag riktigt, riktigt varm i hjärtat.
Tack.

5 kommentarer:

Malin sa...

wii, så skoj med fynd. Ibland dyker de på en när man minst anar.
Du måste längta nu, till den nya lyan. Vad skönt det kommer bli att ha nåt för sig själv, slippa dela.. Där alla dina loppisfynd får trängas för sig själv lixom=)
Här trängs allt i förrådet känns det som, dax att ta sig an det nu efter jul Jag märker att jag skjuter på det in i det längsta. Inte så konstigt kanske.
Idag hjälpte jag granne att flytta in och himmel hon hade hela flyttlasset i loppisfynd. Vissa har det bra=) själv har ajg inte loppisfyndat på huuur läänge som helst. Tråk!

Cel'Dara sa...

Rent spontant känner jag blankt NEJ inför eventuell målning av den där stolen. Men jag vill gärna se en bild innan slutgiltig dom faller, hihi! ;-)

Tack för dina fina ord inne hos mig, det värmde verkligen. Jag svarade dig där, men jag vet inte om du sett det?
Jag tycker det alltid är så svårt när man ska svara på kommetarer. Ska man göra det i sin egen blogg eller inne hos den som kommenterade? Hmm... knepigt!

Malin sa...

Tack för loppistipset, ska kolla in helt klart!
Visste att det fanns en loppis i det området men har aldrig orkat engagera mig=) Nu ska jag göra det!!!
Har en ledig lördag snart så nu är det min tur att fynda lite=)

Jo sa...

Jag har också varit och fyndat julsaker på second Hand. Det är ju galet hur mkt fina saker folk slänger/ger bort! Jag hittade sprillans nya pepparkakshus-kakformar på återvinningen, i kartong och allt. Fem kronor. Sjukt! Synd att du flyr stan, annars hadevi kunnat göra gemensamma loppisrundor! :)

Helen sa...

Tack för den gulliga kommentaren hos mig, å, vad den värmde!! Ha en härlig tisdak kväll