tisdag 4 november 2008

Djärv vacker dekolletage behå...



Jag som trodde att second hand-fynd bara var att glömma när jag flyttat upp till storstan har med stor iver fått omvärdera mina fördomar. För sen jag kom hit har jag gjort flera väldigt trevliga fynd.

I lördags strosade vi runt i Stockholm, shoppade lite - som sig bör, kollade in Indiskas julsaker och åt mat i Kungshallen (bara för att det var nära, gott och smidigt, inte för att det är så vansinnigt mysigt där;-). På Hötorget var det loppis. Och jag fick till min glädje syn på ett helt bord fyllt av veckotidningar från 40-50 och 60-talet. Kul!

Jag älskar verkligen modebilder och reklambilder från den tiden. Vilken annorlunda värld! Naiv, men god och pålitlig på ett sätt som inte finns längre.

Vad sägs om den Djärva BH:n?



Eller julklappstips för hela familjen - i färg!

3 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Det var verkligen en djärv bh... hihi! ;-)
En sån där sifon köpte vi på second hand häromveckan. Fast grön metallic. Så snygg! Ska nog lägga upp den på bloggen nu vid närmare eftertanke. :-)

Malin sa...

Du ser, en fördom åt skogen.=) Va bra med loppis mitt på Hötorget bara sådär. Då kan man lätt svänga förbi och kika lite när man ändå är ute och strosar.
Dessa gudomliga tidningar du hittat är verkligen helt fantastiska. Ska du hitta på nå särskilt med dem eller blir det kvällslektyr?=)

Ja det där med julgran är bara så himla mysigt, det blir lite extra julstämning också, eller hur?
Har haft gran 2 gånger sen jag och sambon träffades. Ett år körde jag bara rött i granen, inget hempysslat och ett år blev det väldigt fina vita grejer.
I år får man se vad vi hittar på, ska köpa en ordentlig gran i alla fall. Den förra barrade långt innan den kom innanför trösklarna. Så får det inte bli i år.
Sen har vi ju en jycke som älskar barr och julgranskulor, man får väl se hur snäll han är med matte i år.
Sopa var annars det jag gjorde mestadels förra julen. Han är ju inget vidare smidig med alla pynten heller jycken.=)

Fröken Fräken sa...

Puh! Tur att det finns loppisfynd att göra även i Hufvudstaden! Här känns det som evigheter sedan man fick chansen att göra lite rotande i loppislårar..

Tyvärr var det lite svårt att komma med ett komplett inredningsförslag för din nya lya när jag inte hade så många mått att gå på. Jag skulle ju satsa på ljust och vitt om det inte är så stort, men det säger sig ju självt. Men jag går ut djärvt och säger att du får satsa på prickigt i en och annan vrå!! Fast passar det med kristallkrona..? Men det låter som att det kommer att bli bra det där. Hyr man privat är det nog bra att ta pulsen på sina hyresvärdar.

Här är det väl som på många andra ställen, det går att få lägenhet om man kan tänka sig att bo nästan var som helst. Men har man lite mer krav så hjälper nog kontakter mer än något annat... Dock är det nog ändå lättare här än i sthlm, och förmodligen är hyrorna lite lägre. Men å andra sidan finns ju inget Panduro här och det bör ju se till att hyrorna sänks...