torsdag 4 september 2008

Ett ABC

När man är såhär ny i bloggvärlden får man gärna lägga upp en och annan lista. Jajemen!
Vilken tur för mig! Att skriva Listor är ju nämligen något av det trevligaste man kan få sysselsätta sig med.

Här kommer ett ABC som väl på ett eller annat vis beskriver mig:
A: Anynom är ganska skönt att vara ibland. Personlig utan att vara privat, är det så? Ja, kanske för min del. Verkar som att man kan bli vänner ändå. =)

B: Böcker är bra. Pocket ska det va!

C: 170 centimeter men får höra att jag ser längre ut. Om jag nu inte krympt efter de senaste årens kontorsarbete...

D: Finns bara ett ord jag associerar till D men det är för nära förknippat med yrket så det lämnar vi därhän.

E: Jag gillar att vara ensam ibland. Att vara hemma och fixa och greja eller bara sitta lugnt och läsa. Ensamhet som inte är självvald är däremot det värsta som finns.

F: Fika med vänner. Kan vara världens mysigaste. =)

G: Godis är ju väldigt gott. Vad skulle jag göra utan hård lakrits?!

H: En hundvalp...åh, tänk om jag hade ett jobb där jag kunde ha hund. En Labrador, eller en Rhodesian Ridgeback. Så vackra, kloka och goda.

I: Inredning är ju det givna ordet. Men sen då? Längtar nog just nu mest efter större ytor att kunna inreda.

J: Jul är det bästa som finns! Egentligen är det ju själva förberedelserna före julen som är så ljuvliga. Adventskalender, fina julklappsinslagningar och framförallt pepparkaksbak med nya pepparkaksformar!

K: Knusperflocken är ett totalt beroendeframkallande godis från Östtyskland (säljs inte någon annanstans). Tillverkad av choklad...och hör nu...krossat knäckebröd. Livsfarligt! =)

L: Är en vacker bokstav. =)

M: Måste ju bli muffinsformar här! Äntligen finns det en massa snygga i butikerna. Jag behöver bara fler muffins sugna personer som kan hjälpa till att sluka dem.

N: New York. Dit vill jag. NUUU!!!

O: Oktober. Dit vill jag nu - också. Nytt jobb och förhoppningsvis ett roligare sådant kan bara bli bättre!!!

P: Presenter är så kul att slå in, och ge bort. Folk borde fylla år oftare!

Q: Nä, ingenting. Inte en enda association.

R: Roligast är nog precis sekunden innan man påbörjar ett nytt pyssel. Man har funderat och planerat och längtat lite efter att så sätta igång. Och man bara vet hur himla kul det kommer att bli!

S: Att jag gillar att springa upptäckte jag för ett år sedan. Det är underbart att komma ut skogen och springa en runda efter jobbet för då glömmer jag allt tråkigt.

T: Varför går tiden så himla fort när man gör sånt som är kul (pysslar, läser, fixar, bakar, tränar, bloggar, har helg) medan den går så nedrans långsamt när man gör sånt som är mindre lajbans (j.o.b.b.a.r)??!!

U: Uppvuxen på en hästgård. Men man ser väl inte skogen för alla träd eller nåt för jag är ingen hästtjej. Tyckte bara det var så jobbigt att mamma var ute i stallet jämt när jag var liten. Jag ville ju att hon skulle va inne och pyssla!

V: Vacker. Lämnar fritt för associationer! =)

W: www är mitt nya hak!

X: Kex, eller sex eller ex? Hm...

Y: Yrkesskadad? Ja, tyvärr, men därför håller jag mig så långt ifrån mitt jobb jag kan när jag är ledig.

Z: Zebror är nog världens vackraste djur. Tänk att ha en sån snygg päls! Letar efter den perfekta zebratavlan.

Å: Ångest på söndagkvällar just nu. Hoppas att det vänder i oktober!

Ä: Äckligast är verkligen selleri. Huvva!

Ö: Önskelista skriver jag fortfarande varje år inför julen. Annars är det ju inte jul på riktigt!

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hallå där! Vilken kul blogg du har, sitter och fnissar till då och då medans jag läser :D. Kul att hitta en ny blogg!
Ha en fin dag! Lycka till med nya jobbet och flytten.

Fröken Fräken sa...

Här kan man hänga på på både ett och annat. Förutom att springa. Det har liksom inte varit möjligt att känna samma entusiasm för det nu som när man var sådär 6-7 år och springa var det enda naturliga sättet att ta sig fram. Strosa i maklig takt, de tkänner jag däremot mig mer hemma i.

Knusperflocken har jag iofs heller aldrig stött på så det kan jag inte uttala mig om.. men det var då ett skojigt ord! Kanske ska gå omkring och säga det till herr Fräken hela kvällen? "Nå har du något Knusperflocken i byxfickan?".

Hihi, skojig liknelse det där med båtmotorn! Jag kan nog erkänna att inspirationen ofta drabbar mig plötsligt och utan hänsyn till om tillfället är illa valt. Många gånger har någon flrnämlig idé kommit på en fest och man kan hitta mig ritandes en skiss på en servett. Och får jag en idé ska den ju genomföras på direkten eller igår.. men visst äääär det så, bästa känslan är just innan man sk sätta igång. När man känner sig oövervinnerlig och är övertygad om att detta blir det bästa pysslet ever"

Begränsa sina inlägg? Vaddå? Var är det för något? Nä nu ska vi inte skapa dålig stämning här inte när det är fredag - tjoho - och man kan ägna hela helgen åt att pyssla - dubbeltjoho!!. Fast herregud, jag ska vara kulturell och springa på auktion och loppis mest hela helgen, så man kanske får bara minipyssla i helgen, pga tidsbrist.

Undras om man skulle ta och titta lite på fuskfårskinn samt se över om man kan hitta lite väderbitet trä...?

Malin sa...

Vilken rolig lista! Kul att läsa!!