torsdag 11 september 2008

Från en favorit till sju

Det här halsbandet köpte jag i början av sommaren och det har verkligen blivit min favorit. Det passar mig jättebra eftersom det är lagom enkelt, inte för pråligt, lite tufft och lite modernt. Dessutom är det en perfekt längd och av silver (som ju är ett måste).

Redan när jag köpte det tänkte jag att det skulle vara kul att ha något mer "hänge" att byta med. Men efter att förgäves ha kikat i flera smyckeaffärer och bara hittat för tråkiga eller för dyra berlocker konstaterade jag (som så ofta annars) att vill man ha något som man har tänkt sig så får man göra det själv! Japp!
Så i lördags satte jag mig och gjorde sex berlocker till.
Pärlorna hittade jag i Stockholm i en pärlbutik i Sturegallerian där man kunde handla i lösvikt. Ja, det var ju livsfarligt, jag spenderade minst en halvtimma därinne bara för att gå igenom alla pärlor och välja och vraka. Men det var kul! Tyckte alla (=jag och expediten) utom mitt sällskap som inte riktigt hade samma intresse.


Den här veckan har jag burit vita glaspärlan och den svarta med lite vita inslag. Det kändes bra. Imorgon får det nog nästan bli den stora svarta tror jag, lite fredagsparty-disko sådär, så att det blir en bra uppladdning inför helgen!

6 kommentarer:

Zizzi sa...

Häftigt att ha ett halsband som man kan förändra sådär efter humör och klädsel!
Kram cissi

Malin sa...

Älskar verkligen halsband med förändringmöjligheter. Jag är ofantligt ombytlig och tröttnar rätt snabbt på halsbanden jag har..
När man kan byta berlocker blir det ju ett nytt halsband varje gång. Vad bra!!!
Nu ska jag ut i Göteborgssolen och strosa..shopping kanske!!

Fröken Fräken sa...

Ja, sådana där smyckesaffärer har jag besökt också, och de är ena luriga små rackare. Man hittar ungefär 5011 snygga grunkor och pärlor som man är övertygad om at man ska få ihop till det snyggaste smycke som världen någonsin sett. Mina grejer ligger fortfarande kvar i påsen.. tappade tålamodet och visionen direkt...

Vilka tyger blev det?? Jag är nyfiken!! Jag har spanat in ett nytt med lite slingrande blommor på som jag undrar över hur det ser ut i verkligheten, och om det nu ens finns inne på IKEA i Haparanda. Tygavdelningen där är faktiskt riktigt stor, men ibland finns det bara fjorton rullar av ett tyg i en serie inne. Naturligtvis det man gillar minst.

O ja, igår var det inget pyssel i den här fröken.. jag såg istället på Sex and the city-filmen, men jag blev faktiskt lite besviken, det var liksom inte riktigt den fantastiska film som jag trodde, och lite mycket fokus på kläderna...

Helen sa...

Vad snygga berlockerna blev. Har funderat på att göra ett sånt halsband med utbytbara berlocker. Får ta mig en funderare på det.

Ååå, vad gärna jag skulle vilja gå i en sådan pärlaffär. Är trött på Panduro och det är lite svårt att handla på nätet ibland. Det kan skifta så mycket i färg.

Helen sa...

tack för tipset, får ta en kik där nästa gång jag är till Göteborg. Är sugen på att ta en sväng snart.

Jo sa...

Åh, de var riktigt snajsiga! Enkelt, men ändå så snyggt!

Fin blogg Btw!

Ha det gott!