onsdag 17 september 2008

Utmaning: Favoritljusstakar




Favoritljusstakarna nummer ett just nu och nyast i hemmet! Snygga och stilrena från Ikea. Jag föll pladask när jag såg dem och tycker att de gör sig bra i mitt gigantiska fönster.


Den här lilla söta har jag fått av en vän som tröttnat på den. En något sliten Cult:ing som numera vårdas ömt hemma hos mig.

Som sagt var, jag antar gärna en utmaning! Särskilt när det är lite bloggtorka i skallen.
Jag tror att det mest beror på att ångorna från färgen jag målar med i hallen har tagit kål på några av de mest kreativa hjärncellerna som tidigare hoppade runt och var aktiva och sprutade ut idéer. Eller så är det bara svårt att både koncentrera sig på at fixa klart renovering, planera flytt och pyssla med nya saker...

Det här är i alla fall mina favoritljuskällor just nu.
Utmaningen kom från en av mina idoler, nämligen Fröken Fräken.

6 kommentarer:

Malin sa...

Ja utmaningar är faktiskt skoj!!!
Ibland behöver man nåt annat att tänka på!!

Helen sa...

IKEA ljusstakarna är väldigt snygga. Passar verkligen bra i ett stort fönster.
Får nog ta en tur till ett IKEA varuhus snart. MAn blir ju köp sugen!

Fröken Fräken sa...

Nämen, har man gått och blivit idol nu?! Jag som legat så lågt med pysslandet nu ett bra tag, det är ju så att man SKÄMS. Men håll ut, jag räknar timmarna till helgen, för då ska det grejas! Nu har jag ju varit på Panduro (två gånger)och köpte tygfärg och PRICKIGT PAPPER! Vem kan jag ha tänkt på då månne? Blev t.o.m tvungen att ta rullen med pappret som separat handbagage då den inte gick ner i väskan och det kan hända att jag höll på tjonga till medpassagerare med den. Men de förstod ju när de fick se sådant tjusigt papper. Typ.

Jag gillar skarpt de där ljusstakarna också, fast jag såg inte till dem i Haparanda. Och när jag hunnit så långt som till ljustaksavdelningen brukar jag drabbas av ångest över hur mycket jag redan stoppat ner i vagnen och försöka skynda förbi den avdelningen...

Det låter betryggande med kända hyresgäster. Jag törs ju knappt låta herr Fräken vistas hemma hos mig om jag inte är hemma. Vem vet vad som kan hända då?! Det spills choklad i nysoffan, saker flyttas från sina platser eller tygerna hamnar i oordning.. nä, nu blir jag ju alldeles kallsvettig...

Josefin Brorhed sa...

dina ljusstakar från ikea är riktigt snygga! :)

Malin sa...

Ja, jag ska testa lite Bakerella snart.
Vill gärna ha dem till nån liten bjudning. Det blir rätt tråkigt om jag ska göra roliga lollipops och den enda som ska äta dem är jag själv.
Måste gå på kalas snart helt enkelt=)

StrandviksVillan sa...

Jättesnygga ljusstakar, passar överallt och med allt!
På tal om målande, har själv tre stycken från Ikea, köpta på 90-talet, som jag funderar på att spraya, men vita... eller svarta...?