söndag 7 september 2008

Knallarna har det tufft!

Att stå och sälja grejer och köpslå om ifall halsbandet kostar tio, fem eller två kronor är verkligen mycket mer tröttsamt än man någonsin kan tro. Efter en dag på loppis är jag helt slut och planerar nu att alldeles strax landa i soffan tillsammans med sprillans nya Sköna hem.

Det är tydligt att jag är en person som föredrar att fynda på loppis framför att kränga på loppis. Men jag är mycket nöjd över att komma hem med färre grejer än jag åkte iväg med. Och nu har jag ju flera hundringar extra som jag kan fynda järnet för! Tjoho!

36 kronor har redan spenderats på ett paket Piggelin, min bästis i frysen när sötsuget kommer krypande på kvällskvisten. Känner på mig att det kommer slinka ner en eller två när Sköna hem och jag ses om en stund.


Såhär blev kudden jag stämplade i lördags. Det gick ju alldeles utmärkt att stämpla med textilfärg. Tyget tålde dock inte riktigt att "härdas" ¨på så hög värme som man skulle. Något att ha i åtanke nästa gång jag köper tyg.
Idén fick jag från ett gammalt nummer av ovan nämnda inredningstidning.

10 kommentarer:

Malin sa...

VAd snygt med textningen på kudden. Toppenfint!!

Sally Li sa...

Jag hittade hit från Susannes hemsida och vilken snygg kudde du tryckt på. Hur gjorde du det? Textilfärg och en OH film som du skurit i?

Kraaaaam

Fröken Fräken sa...

Aha, är det CO-stämplarna som varit i farten?? Mycket stiligt på min ära.Fick en tidning från något färgföretag med reklamen igår, och där visade de upp bokstavsschabloner. Men stod det något om var de kom ifrån? Näerå!

Det var hurtigt av dig att stå och kränga grejer! Jag har ju stått på mässa och jobbat två dagar och kan bara hålla med, man blir såååå trött!

Och vilka stiliga babushkor! Det var ju alldeles säkert så att det var vad jag skulle ha gissat på härnäst!!

Har iaf kommit på några pysselprojekt lagomt till att helgen är till ända:

*Köpa svart textilfärg och trycka ett jättestort &-tecken på kudde
*Måla om min madonnafigur och antingen göra det som att hon har rostfläckar eller gråa fläckar, dvs patinera järnet
*Göra någon form av höstdekoration med mina jättekottar som samlades in i våras
*få tag i stoooora konservburkar och plantera något i dem (inspiration fr senaste Sköna Hem)
Sedan vore det ju himla fiffigt om jag kunde bli klar med alla målningsprojekt i köket också, och se hur köksbordet egentligen ser ut under alla tidningar...

Monkan sa...

Bra jobbat av en som gillar att loppishandla att klara av att sälja, att skiljas från sina saker :-)

Men åh vad den kudden var snygg! Super!!! Vilket pyssel att stämpla all det där. Jag har funderat på annat sätt att dekorera kudde, vi får se om jag hittar det som behövs.

"Fuskryska" dockor. Alltså, jag har för mig att jag läste ordet träskor när du visade dem omålade, men jag måste ha sett i syne. Det fanns nog bara i mitt huvud, jag trodde det skulle bli små träskor. Vilka söta träskor du gjort ;-)

Pysselprinsessan sa...

Oj oj oj! Se snygg en kudde! E det Clas O stämplar?? Jag måste bara göra en sådan! Jag har ju tom stämpelfärg för ändamålet! :)

Leran i förra inlägget ledde mig till en fråga. Är det månne sådan lera som härdar i rumstemperatur? Om det inte är det, har du någon erfarenhet av sådan lera. Det verkar ju skönt att slippa ugnshärda lerskapelserna, men jag är lite skeptisk.. Om den härdar i rumstemeratur hur fort måste man pyssla då? Raketfart? :D

Kramar

StrandviksVillan sa...

Verkligen snygg och tuff kudde! Kul med nåt originellt som ingen annan har precis likadan av. Kanske man borde skaffa sig några stämplar själv...?

Lorei sa...

Riktigt snygg kudde!

Måste nog banne mig införskaffa lite stämplar och börja göra lite roliga saker själv. Måste bara bli av med alla målningsprojekt först. ;)

Tack för tipset!
Är ju förresten rätt ny här, så jag passar på att hälsa oxå. :)
Gillar alla dina pyssel och tips.

// Linda

Hemma hos Lorei
lorei.se

Mia sa...

Åh vad supersnyggt det blev, tror att jag också måste inhandla några stämplar...
Det är mitt första besök på din blogg, men hit måste jag komma igen. Du har så många pyssliga ideer!
/ Kram Mia

Jenny Aronsson sa...

Halloj oboj vilken snygg kudde, tyvärr skulle den inte vara fin i nuvarande lägenheten, iget är det för den är så ful och knäpp. idag gick kökslampan sönder, Dumma en viss fastighetsvärd. Ha det nice pysselpralinen

Helen sa...

vad kul att du fick sålt lite i alla fall och det ger ju utrymme för mer shopping!

Vad snygg kudden blev! Vilken toppen idé!