torsdag 25 september 2008

Mamma, du hade lite fel.

Min mamma brukar säga "allt går bara man vill!".
När jag var liten tyckte jag att det var fruktansvärt irriterande när hon sa sådär, för ofta handlade det ju om något hon tyckte att jag skulle göra och som jag tyckte att jag absolut inte skulle göra. Men jag har insett att jag med åren har anammat det förhållningssättet mer och mer.

Och så tänkte jag även med mina nypiffade disktrasor. Självklart kommer de stå emot ett liv i mitt kök utan någon särskild behandling. När de är tryckta är de klara. Bara att börja torka och slabba med vatten och disk!

Men jag tänkte ändå att det är ju bäst att testa så att man inte sprider falsk information. Så det gjorde jag direkt när jag kom hem från jobbet idag.

Och ja, mamma, du hade tyvärr fel. För det gick inte riktigt, trots att jag ville.

Den disktrasan som jag inte värmebehandlat enligt rekommendationerna på färgburken höll inte riktigt måttet.

Så då plockade jag fram strykjärnet till disktrasa nummer två och testade att stryka på den innan jag blötte ner den. Och då, som synes, gick det alldeles utmärkt!

Men jag lovar, testerna kommer pågå hela helgen! Och om jag märker minsta lilla avfällning ska jag genast rapportera detta!

Med lite stryk håller disktrasa nr 1 måttet! Disktrasa nr 2 kan gå och dra nåt gammalt över sig!

4 kommentarer:

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Jag brukar säga så! *fniss*
Kramar

Jo sa...

Vårt motto är "Hur svårt kan det vara?" Det kommer man långt med ;) Jag följer dina tester med största intresse, för det ska bli en trasa till sambon snart.. ;)

Ha det gott!

Fröken Fräken sa...

Förmodligen ett bra motto! Vad skulle mitt vara? Jag är rädd att det skulle vara något i stil med, "Inga förberedelser är nödvändiga, sätt bara igång" Låter ju lite hafsigt.. kanske "Inget kan stoppa mig" låter bättre, lite sådär målinriktat och energiskt.
nu när helgen stundar så hoppas jag både få tid och inspiration att kläcka ett gäng superpysselideer. Jag tror att jag måste ha in mer vitt i lägenheten, det börjar kännas så mörkt nu och det hämmar min artistiska utveckling!! ;-)

Bra att du kör ett ordenligt test av disktrasorna. Jag förväntar mig en slutrapport i stil med vad Sverker skulle ha gjort!

Tyvärr har jag aldrig varit till Gotland. Detta grämer mig oerhört. Undras om vi inte kan lägga något med jobbet där? Fast vi har liksom ingen koppling dit så det blir nog svårt att genomdriva.

Nåder.. så dramatiskt tycker jag inte att det är ;-) (herr F tyckte dock lite som dig, men jag tror att han mest retades!). Herr F har sin lya (eller penthouse som det också benämns eftersom det ligger högst upp i huset) och jag har min eminenta boning. Så får man lite tid för sig själv också! Vi är inte så traditionella av oss - det där med villa, vovve, volvo och barn kommer vi inte att drabbas av.

Helen sa...

Du gör detta ritkigt seriöst, jag återkommer för att se resltatet av din undersökning!