tisdag 23 september 2008

Kaka på burk




Denna "tack-för-att-jag-fick-sova-över-present" gav jag bort till en vän för ett tag sedan. Hon är väldigt nyttig av sig och därför tyckte jag det passade bra med riktiga hälsobomber till muffins. Bara att tillsätta ägg och yoghurt. Receptet skrev jag på en lapp och knöt om (hade ju inget tålamod att vänta tills det var klart när jag tog bilden tycks det som).
Ja, och så fick hon ett gäng prickiga muffinsformar. Såklart!

Just nu står det faktiskt flera tomma glasburkar (lite större modell) och väntar på att bli fyllda med nästa inflyttnings-/kalas-/middags-/gå-bortspresent. Kan ju varieras i all oändlighet. Sånt gillar jag!

10 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

smart ide! vart kommer muffinsformarna ifrån?

Jo sa...

:) Precis samma sak tänker jag använda mig av när jag går bort! Jag hittade tipset i den finfina pysselboken "Pussel Deluxe" tillsammans med massa andra bra tips! Fast jag hade nog tänkt mer onyttiga saker! :)
Ha det gott!

Cel'Dara sa...

Fiffig idé! Den ksa jag allt försöka komma ihåg. :-)

Lorei sa...

Vilken bra idé! Använder du ett vanligt recept, eller har du ngn smartare idé?
Hmm, bara ägg och youghurt? Inget matfett?
Nä, du får nog lägga ut ett recept. ;)

// Linda

Anonym sa...

Vilken fin ätlig gåva!

Skatan sa...

Godmorgon!

Vilken kul idé! Den där skall jag anamma nästa gång jag sover borta :)

Ha en fin dag,

Anna

Fröken Fräken sa...

Jag ansvarar för fredagsfika på jobbet denna fredag. undras om jag skulle satsa på en sådan här burk istället och så får kollegorna baka ihop sin kaka själv? Man måste ju få vara lite innovativ...

Ja, jag känner mig ju lite urslag pysselmässigt. Kanske man inte kan tro med alla textande och kuddar, men jag känner att jag har en massa idéer, men när de kommer ut i verkligheten blir de inte så där bra som jag har tänkt mig. Och så blir det att man knappt börjar med något nytt för man tänker att det går åt pipsvängen det med. Ska man måsta ta pysselledigt? Och hur går det i så fall till? Fast jag har iofs en lite trevlig ide som inbegriper tall- och granris, en zinklåda och en balkong. Kanske kan bli något. Om det inte går som med rönnbären...

Tur man ska till Sthlm i nästa vecka, kanske man hinner springa i några affärer och leta inspiration (undras vad det är för kilopris på sådant?)

Jaana sa...

Underbar idé ! Den snor jag bums,om det är ok....?

Helen sa...

Gud vilken smart idé, den kommer jag att knycka helt klart!

Calin sa...

Gud så fiffigt! Jättefin blogg du har med många roliga tips på pyssel.