måndag 8 september 2008

Någon måste tycka...

att nu får det räcka med tjat från den här pralinen om hur oändligt tråkigt hennes jobb är.
För den här boken fick jag i present i fredags.


("doodle"=klotter)

En klotterbok för den uttråkade arbetaren helt enkelt. Fylld med trevliga sysslor att ägna sig åt för att få arbetsdagen att gå lite fortare. Så väldigt lämpligt!


Med tippexburken i högsta hugg kan man nog ta kål på minst en timma om man ägnar sig åt det här.

Fast jag ska nog börja med den här...kanske fungerar det...

fast jag tvivlar.

Okej. Nu lovar jag dyrt och heligt att inte så mycket som knysta om hur vanvettigt långtråkigt mitt nuvarande jobb är!

Istället kan jag ju berätta att nya chefen (på nya blivande jobbet) nyss ringde upp för att meddela att jag ska iväg på jobbresa direkt när jag börjat. Åhhh, det känns så lovande. Ordning och reda och redan saker inbokade! Jag tror att det här kommer att bli bra.

Boken var förresten tydligen köpt på Akademibokhandeln. Ja, bara utifall att det eventuellt finns fler med samma behov menar jag. =)

5 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag hoppas att det inte var någon på ditt nuvarande jobb som köpte den? Nu börjar jag ju snart gissa på vad du jobbar med som kan vara så tråkigt... hm... testar brödrostar som Stig-Helmer, hoppas jag inte att det är!! Hoppas att du får en riktigt fin present när du slutar iaf?! Hur många dagar, eller är det timmar, tills du slutar?

Javisst får man härliga associationer till riktigt gammaldags korgar?! Jag får lust att klä mig i en massa kjolar, en hatt och bära omkring rädisor och rödbetar i korgen.. jo, det verkar ju förnuftigt..

FÄrgaffärer brukar ha eländiga öppettider - varför har ingen öppet klockan åtta en fredagskväll när man får en målningssnilleblixt?!

Det är ju klart, att ska du snart flytta är det kanske inte den bästa grogrunden för att få pysselidéer, då får man mer ideer kring hur man ska packa så snillrikt som möjligt! Själv har jag inte hunnit pyssla något alls idag, eftersom man tvunget var tvungen att fara iväg på kalas. Jag säger då det. Men en påse tyg hann man med att köpa... här smids planer!

Monkan sa...

Underbar bok :-) den ska jag ha i åtanke till nån behövande...

Jag stod och höll i en Marimekkobricka till reapris för ett par veckor sen. Den var underbart fin... men för liten. Och för höga kanter har jag för mig. Kanske det går att måla brickan. Jag testar med vaxduken ett tag, sen kanske jag blir van att ha det så och så blir den kvar...

Malin sa...

Hahaha, vilken rolig bok!!
Spännande med nytt jobb.. Själv funderar jag i massor på att byta jag med.
Det kommer inte att hända men det är kul att drömma. Drömma om min egna inredningsbutik/klädbutik i Gbg, det skulle vara nåt det=)

Malin sa...

Ja, Småbutiker runt om i landet med de rätta prylarna verkar lyckas.
Konstigt att Gbg inte har bättre utbud. Fast, det är ju det jag skulle vilja ändra på!=)
Hyrorna är dock tokdyra, men finns det efterfrågan på inrednigsbutiker så kan man verkligen lyckas!
Har funderat på detta så länge att man kanske ska ta och följa sin dröm!
Jag har ju halva inne med tanke på att jag jobbat med kläder i snart 10 år..
Nåt har man ju lärt sig och kan ha nytta av!=)

Liza i pepparkakshuset sa...

Kul bok - vet några som skulle behöva den

Ha en bra vecka
Kram Liza