måndag 22 september 2008

Hallprojektet

Börjar närma sig sitt avslut. Och det känns jäkligt gôtt för att använda ett uttryck från dessa breddgrader. Den tidigare gula och ganska fula hallen är numera förvandlad till en vitmålad entré som känns både ljusare och större.
Det här var första gången jag renoverade ett rum på egen hand och jag känner mig rätt stolt över att jag inte schabblade till det utan faktiskt lyckades få mer färg på väggarna än på mig själv.
Det är coolt att ha gjort något för första gången. Och det ger mig mersmak.

Before...
and after!
Kolla! Krispigt vita väggar!

5 kommentarer:

Lorei sa...

Visst är det härligt när man äntligen är färdig! Jag gav mig oxå på min hall för ett tag sedan. Man är så stolt när man klarat det själv. ;)

// Linda

Josefin Brorhed sa...

fint det blev! vitt är ju perfekt i en hall, och visst blir man glad när man klarar det själv :)

Anonym sa...

Vilken skillnad... hallen blev super i vitt :)

Fröken Fräken sa...

Hipp hurra för det vita! Gult är ju liksom inte min färg... det är bara terracotta som jag tycker mindre om! När jag målat om mitt kök i vitt var jag så stolt över det att jag kunde sitta och titta på väggarna bra mycket hellre än tv - eller så är jag väldigt lättroad ;-)

Här hade jag tänkt ta mig själv i kragen och börja "plocka undan", vilket inte ligger för mig. Antingen pyssel eller storröj. Hur ska man hitta inspiration till att hålla efter? Bara uttrycket får ju en att vilja gå och lägga sig i soffan.. kanske man kunde ta och sätta upp nytt papper i köksskåpen...

Malin sa...

Tjoho, vad snyggt det är med vitt!!
Vet bara hur glad jag var när jag såg vår egen hall förvandlas från smurffärg till änglavitt i somras!

Gult rimmar på fult dessutom och det vill man ju inte..=)