torsdag 18 september 2008

Jag vill p..ssla!

Okej, om nu Bragos bokstavskexfabrik hade varit lite noggrannare i sitt val av personal och sett till att alla som jobbar med att göra bokstavskex kunde alfabetet hade jag idag endast med en bild kunnat visa hur jag känner.
Men tyvärr är dom inte det. Noggranna alltså. Eller alfabetskunniga.
Så nu blev det såhär.

Hoppas att budskapet ändå går fram.

Jag vill ha mindre plikter och mer lektid just nu!





Bakgrunden till motivet är min snygga turkosa pärm där jag sparar inspirerande tidningsurklipp och idéer.

8 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

vad smart med en pärm, det har jag tänkt länge.
Kram Lotta

camilla sa...

åh, vad bra med en pärm. att jag inte tänkt på det. det är så jobbigt att komma ihåg i vilket nummer och i vilken tidning man sett det där fina!! nu ska jag ner på stan imorn och köpa mig en ny pärm och plastfickor!!

tack! /camilla

Malin sa...

Är impad av människor som du pysselpralinen. Du äger en pysselpärm, det skulle jag också vilja!
Kanske det är dax för mig med, att äga en alldeles egen fin pärm med fina ideér och bilder. Hmm, det skulle vara nåt det!

Josefin Brorhed sa...

men kexen är ju goda! :)
tycker din pärm är jätte smart.
har alldeles för många gamla inredningstidningar hemma, så jag ska nog också skaffa mig en sax och en pärm! :)
kram

Fröken Fräken sa...

Jag har tänkt lääänge att göra en inspirationspärm, nu knuffar du mig i rätt riktning. Har så många inredningstidningar där det bara är enstaka grejer som jag gillar, så jag borde verkligen ta och rensa innan jag svämmas över. Det börjar bli ont om plats att gömma undan tidningarna. Men då måste jag ju först hitta den rätta pärmen, köpa en bra skalpell, ha gott om tid att rensa... synd att man måste diska först!

Jag har en sak att bekänna. Det enda pyssliga jag gjort idag är att gå och leta reda på mina mutantkottar i förrådet för att göra någon snajsig ljusinstallation med. Det är ju skrämmande!! Jag får verkligen ta och läxa upp mig själv. Skärpning Fröken!!

Synnerligen skandalöst, inget Y! Vad är det egentligen för tillverkare? Fast då är det än värre begränsningar i IKEAs bokstavskex, för där finns bara fyra bokstäver. Inte så svårt att gissa vilka...

Tur du kunde behärska dig under skrattattacken!

Helen sa...

Jag måste också skaffa mig en ordentlig pärm till min idéer. Hoppas att du har fått lite tid till att pyssla, det är ju så kul.

Ibland tycker jag att lusten och tiden finns men då är idéerna som bortblåsta. Pärm får det bli alltså.

Jo sa...

:) Idag fick jag hem min nya bok "Pyssel DeLuxe" och det kliar i fingrarna efter att få sätta igång med något av alla projekt i boken. Men jag hat "Must-do"-saker innan jag får pyssla... *suck*

Pysselprinsessan sa...

Men! Inget "Y"! Fy!! :)

Vilken fin pärm! Å bilden med fårskinnsfotöljen känns igen! En av mina favvisar åsså!

Klart du ska ha en utmärkelse! Vi pysselfanatiker måste ju pysselpeppa varandra! Hi hi! Men pysselgalningar brukar ju iofs klara sig bra på egen hand! Vi brukar ju ha egenheten "idésputighet"! :)

Oj, har missat lite inlägg.
På A svarar jag: inte måla figurerna. Å på B svarar jag: kul att du antog utmaningen! Å på C svarar jag: sjyssta ikea-ljusstakar! De ska jag spana på!

Ha en bra fredag!!
Kramar